Svečanost potpisivanja ugovora za dodelu grantova Ministarstva prosvete i nauke sa direktorima škola u okviru programa „Osnaživanje škola za inkluzivno obrazovanje” održana je u ponedeljak, 28. marta u Palati Srbija. Jedna od 151 odabrane škole bila je i naša, a ugovor je potpisala direktorka Vesna Jotić.
Podrška za ostvarivanje ovog projekta obezbeđena je u okviru projekta „Pružanje unapređenih usluga na lokalnom nivou – DILS“, koji realizuje Vlada Republike Srbije, Ministarstvo prosvete i nauke, sredstvima Svetske banke/Međunarodne banke za obnovu i razvoj, IBRD Zajam broj 7510 YF.
Kako je objavljeno u zvaničnom saopštenju Ministarstva “program je jedan iz niza koje je Ministarstvo prosvete i nauke, u okviru projekta “Pružanje unapređenih usluga na lokalnom nivou – DILS“ pokrenulo kao podršku inkluziji u obrazovanju. On posebno podstiče kvalitetnije uključivanje učenika sa smetnjama u razvoju, invaliditetom i teškoćama u učenju u obrazovni proces i obezbeđivanje dostupnosti i pristupačnosti školskog prostora ovim učenicima. Iznos pojedinačnih grantova za odobrene projekte je do 4000 evra. Trajanje projekta je od 9 meseci do godinu dana. Na svečanosti potpisivanja ugovora za dodelu sredstava prisutnima su se obratili državni sekretar u Ministarstvu prosvete i nauke prof. dr Tinde Kovač - Cerović, pomoćnik ministra Želimir Popov i Ivana Aleksić, predstavnik kancelarije Svetske banke u Srbiji. Škole koje su danas potpisale ugovore sa Ministarstvom prosvete i nauke od novembra 2010. godine prošle su mnogo obuka kako bi na što bolji način realizovale usklađivanje različitih potreba dece i ostvarivanje njihovih potencijala. Izuzetno je važno uspostavljanje lančane veze od predškolske ustanove, preko osnovne, srednje škole pa sve do visokog obrazovanja, rekla je Cerović i naglasila da je strategija Ministarstva prosvete i nauke da svaka opština u Srbiji ima bar jednu osnaženu školu koja može da postane primer dobre prakse za druge škole u okruženju. Cerović je istakla i ključnu ulogu direktora od kojih zavisi angažman nastavnog kadra, kvalitetna komunikacija, kao i dobra saradnja sa roditeljima. Po rečima pomoćnika ministra prosvete i nauke Želimira Popova veliki broj škola čiji su projekti odobreni u ovom programu pokazatelj je brige za decu sa margina i iskoraka koji je u našem obrazovanju napravljen u poslednjoj deceniji. Obrazlažući motive Svetske banke za finansiranje ovog projekta, Ivana Aleksić iz ove institucije rekla je da je to svojevrsna podrška viziji Ministarstva prosvete i nauke i njegovom prioritetnom zadatku da posebno podrži decu sa margina, pa je zato i jedan od kriterijuma za dobijanje grantova bio da škola ima učenike koji ranije nisu bili u redovnom školskom sistemu.“
D.K.